תביעה נגד משרד הביטחון

0
1934
תביעה נגד משרד הביטחון
קרדיט freepik

חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון עובדים לילות כימים כדי להגן על אזרחי ישראל. הם משתתפים בפעולות מסוכנות נגד האויב, ולא פעם נפצעים. חלקם נרפאים מהר יחסית, ואילו אחרים נפצעים פציעות חמורות שמלוות אותם גם בחיים האזרחיים. על מנת להמשיך ולתפקד כראוי, הנפגעים צריכים להגיש תביעה נגד משרד הביטחון כדי לקבל את כל הפיצויים הנדרשים. 

מי רשאי להגיש תביעה נגד משרד הביטחון

על מנת להגיש תביעה נגד משרד הביטחון לצורך קבלת תשלומים הפיצויים, מגיש התביעה חייב להוכיח שהוא נפצע במהלך השירות הצבאי, וכי הפציעה שלו לא נגרמה ממקור אחר דוגמת התנהגות בלתי זהירה או מחלה כלשהי. נוסף על כך, חיילים אשר נפצעו במהלך חופשה שאושרה להם על ידי גורמים בצה"ל, רשאים אף הם להגיש תביעה. קיימת אפשרות להגיש תביעה נגד משרד הביטחון לא רק עבור פציעות גופניות, אלא גם פגיעות נפשיות שנגרמו במהלך השירות הצבאי.

מהם שלבי הגשת התביעה למשרד הביטחון?

השלב הראשון בהגשת התביעה או ההכרה בפציעה עצמה. חייל שנפצע במהלך השירות הצבאי רשאי להגיש בקשה לקצין התגמולים. לצד הבקשה, יש צורך להביא את כל המסמכים הרפואיים המעידים על כך שהפגיעה התרחשה במהלך השירות הצבאי, כולל תיאור כיצד הפציעה משפיעה על חיי החייל היום. מדובר בשלב הארוך ביותר הקיים, והוא דורש הוכחה חותכת לכך שהתרחשה הפציעה. לאחר שהחייל מקבל את ההכרה מגיע שלב הקביעה הרפואית. החייל יזומן לוועדה מיוחדת אשר תקבע את אחוזי הנכות שלו. במצב זה, גובה הפיצויים ייקבע בהתאם לאחוזי הנכות. לדוגמה, אם נקבעו אחוזי נכות בין 0 ל-19, לתובע יועבר תגמול חד פעמי. אם מדובר בנכות של 20% ומעלה, הנתבע יהיה זכאי לתגמול חודשי.

איך בוחרים עורך דין משרד הביטחון

אם מועניינים להגיש תביעה ולהפיק ממנה את המירב, חשוב לפנות לעורך דין משרד הביטחון. תביעה נגד משרד הביטחון על ידי עורך דין מנוסה ממקסמת את האפשרות לקבל את כל הפיצויים הדרושים. עורך דין מנוסה ומקצועי בקיא בכל החוקים, והוא יכול לסייע וללוות בכל התהליך, החל מאיסוף החומרים, דרך ניסוח כתב תביעה, הגשתו וייצוג בבית המשפט.  

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here