טוען רבני – משמורת הילדים

0
289
קרדיט תמונה FREEPIK

אחד הנושאים המרכזיים שבגלל זה צריך לפנות באופן מיידי ודחוף לטוען רבני, זה כדי להגן על הילדים.

במצבים רבים שני ההורים הם הורים טובים לילדים שלהם. הם רואים גם בבן זוגם או בת זוגם הורה טוב לילדים. במצב זה בדרך כלל הרצון יהיה להגיע להסדר של משמורת משותפת. אולם לא בטוח שההורה השני יסכים להצעה הזו. יתכן שהוא יעדיף להשאיר אצלו משמורת מלאה ולהיות המשמורן היחיד על הילדים שלו.

לעומת זאת יש מצבים שבהם על מנת להגן על הילדים שלכם, תצטרכו לעשות הכול כדי שההורה השני לא יהיה משמורן על הילדים שלכם. זה נובע מכיוון שלדעתכם ההורה השני אינו מטפל בצורה נכונה בילד.

החלטה על הילדים – ההחלטה החשובה ביותר

הילדים הם היקרים לנו מכול. אנחנו דואגים להם. רוצים בטובתם באמת ובתמים. לכן עליכם לוודא שהילדים שלכם יקבלו את ההסדר שיהיה הכי טוב ומועיל עבורם.

אכן יש לכל אחד רצונות משלו. גם בהליך הגירושין יש לכל אחד רצון משלו. אם זה בנושא חלוקת הרכוש. אם זה בנושא הכתובה ובעוד נושאים רבים נוספים. אולם נושא הילדים הוא החשוב ביותר. על זה בלתי ניתן להתפשר כאשר זה בניגוד לטובת הילדים.

אמנם לעיתים עדיף להתפשר ולהתגמש מול בן הזוג. זה נכון גם לטובת הילדים. אולם יש גבול מסוים שאותו אסור לחצות. גם אם רוצים להגיע לפשרה, אסור שזה יכלול הסדר פוגעני בנושא הילדים. אסור שהם ישלמו את המחיר היקר של הרצון "לתקתק את התיק ולגמור עם זה כבר".

טוען רבני מקצוען

טוען רבני הוא אדם המומחה במיוחד לייצוג בבתי הדין הרבניים. זוהי התמחותו המרכזית. הוא בעל ניסיון הממוקד ספציפית בתחום זה.

לכן כשמדברים על הילדים בהליך הגירושין, אל תוותרו על עתידם. לא כדאי להמר על גורל הילדים שלכם. לכן חשוב לפנות לטוען רבני מוסמך, על מנת שהוא יידע להשיג בשבילכם ובשביל הילדים שלכם את ההסדר הכי טוב.

לעיתים משמורת משותפת זה ההסדר הכי נכון, ואז יש לו את הכלים כדי להביא את בית הדין לקבוע שיהיה הסדר של משמורת משותפת. ויש פעמים שבהם הכי טוב זה הסדר של משמורן יחיד. וגם אז תפקיד הטו"ר הינו להביא אתכם ואת הילדים שלכם למצב הטוב והיעיל ביותר.

טוען רבני – אחריות

אם כן האחריות הקיימת על כתפיו של הטוען הרבני הינה רבה מאוד. הוא אחראי לגורלם של כל כך הרבה אנשים. גם על בני הזוג עצמם. אבל גם על הילדים שלהם. על כל התפתחותם ועתידם.

בגלל כובד האחריות, ההסמכה להיות טוען רבני אינה קלה. היא כוללת מעבר של קורס טוען רבני במסגרתו מקבלים התלמידים כלים רבים כיצד לייצג בכישרון רב בבתי הדין הרבניים. החומר שלומדים הוא גם הלכתי, אבל גם מעשי ופרקטי. כך שלאחר שהטוען הרבני סיים את הקורס, הוא בשל לייצג בבתי הדין הרבניים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here