מצלמות המהירות חזרו לעבוד! היזהרו לכם!

0
2054
מצלמות המהירות חזרו לעבוד! היזהרו לכם!
מקור pixabay

לאחר תקופה ארוכה וממושכת שבה מצלמות המהירות הנייחות מסוג א\'3 לא פעלו, כעת הן חוזרות לעבוד בכל הכוח! הטענה שהביאה להשבתה שלהן הייתה כי מצלמות אלו אינן אמינות ולכם נהגים רבים מקבלים דוחות על לא עוול בכפם. לאחר בדיקות קפדניות במעבדות מומחים הורה בית המשפט למשטרה לבצע שיפורים נדרשים במצלמות ולאחר מכן להחזירן לפעילות מלאה. כעת הזמן הזה הגיע. איזה עונש מקבלים אם נתפסים על ידי מצלמות מהירות? וכיצד עליכם לפעול על מנת למזער את הנזק? להלן התשובות.

כיצד פועלות מצלמות מהירות? ומהן רמות הענישה?

ישנם מספר סוגים של מצלמות מהירות, אך העיקרון של כולן זהה – מדידה של אלמנטים פיזיקאליים שונים על מנת לחשב את מהירות הרכב ברגע נתון במרחב. הסוג המרכזי הוא מצלמת מהירות נייחת אשר מותקנת בצידי הכביש, פועלת 24/7 ויחד עם חישוב המהירות של הרכב היא גם מבצעת צילום ויזואלי שלו ומוסיפה פרטים כגון שעה, המהירות בפועל ומהירות מותרת בקטע הכביש. כאשר רכב מסויים עובר את המהירות המותרת ונקלט במצלמה, הנתונים מגיעים למשטרה, נבחנים ונשלח דוח מתאים לכתובת הרישום של הרכב. אך אכיפת נהיגה במהירות מופרזת מתבצעת לא רק באמצעות מצלמות נייחות, אלא גם על ידי כאלה ניידות שמופעלות ע"י שוטרים, כך שניתן לעצור נהג בו במקום ולמסור לו את הדוח. הענישה בשני המקרים הינה מדורגת, כך שככל שהמהירות שנמדדת גבוהה יותר מהמותר, כך הענישה מוחמרת בהתאם. הענישה מתחילה מקנס כספי בלבד, ממשיכה לקנס כספי + נקודות חובה במשרד הרישוי ומגיעה עד לרמה של זימון לבית משפט, שיכול לפסול את הרישיון לתקופה ממושכת.

לא רק המצלמות חזרו לעבוד – גם עורכי הדין

מרגע חזרתן לפעולה מלאה של מצלמות המהירות, כך יותר ויותר דוחות על מהירות מופרזת החלו להישלח לנהגים, שהתרגלו לחיים בלעדיהן. כמובן שגם פעילותם של עורכי הדין לתעבורה חזרה לקצב הרגיל, שכן רבים פונים אליהם במטרה להשיג ביטול או הקלה בעונש בגין הדוח שקיבלו. כיום כבר לא ניתן לטעון לגבי האמינות של מצלמות המהירות, ולכן יש  לתקוף את העניין מזוויות אחרות. עבור נהגים בעלי היסטוריה נקייה, תמיד קיימת האפשרות להגיש בקשה למשטרה לביטול הדוח לחלוטין. במידת האפשר, ניתן להגיש בקשה למשטרה על מנת להעביר את הדוח לאדם אחר, שנהג ברכב באותו הזמן (להזכירכם, דוח מצלמות מהירות נשלח באופן אוטומטי לבעל הרכב כפי שמופיע במשרד הרישוי). וכמובן שישנה האפשרות לבקש להישפט ולהציג שלל טיעונים שיכולים לעזור, כגון נסיבות המקרה, עד כמה גבוהה הייתה המהירות ביחס למותר בקטע הכביש (למשל, הבדל בין 25 ל- 26 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית זהו הבדל אדיר מבחינת ההשלכות, מקנס, לקנס גבוה + נקודות) וכמו כן לדרוש לבחון היטב את הראיות, כגון האם רכב נוסף נסע ליד וייתכן שמהירותו היא זו שנקלטה במצלמה ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here